Aktualności

Zalety nawierzchni betonowych na drogach lokalnych

Artykuł sponsorowany. Dogłębna analiza wykonana przez GDDKiA w oparciu o szereg kryteriów doprowadziła do wprowadzenia do programu budowy 810 kilometrów dróg w technologii betonowej. Zastosowanie technologii betonowej pozwala wygenerować oszczędności zarówno na etapie budowy, jak i utrzymania.

Wzmożony ruch pojazdów w pewnym stopniu przenosi się na drogi lokalne. CEMEX dostrzegając potrzebę coraz bardziej wytrzymałych i trwałych dróg lokalnych powołał do życia spółkę CEMEX Infrastruktura, która zajmuje się ich wykonawstwem w technologii betonu wałowanego.
RCC (z ang. Roller-compacted concrete) jest specjalną odmianą betonu cementowego stosowaną w drogownictwie. Zastosowane do betonu technologii RCC składniki są takie same jak dla zwykłego betonu, lecz w innych proporcjach, dobrane w celu uzyskania optymalnego zagęszczenia.
Historia RCC sięga lat 40. poprzedniego wieku, w USA. Największy rozkwit technologii przyniosło zastosowanie RCC w Kanadzie w latach 70., jako standardowej nawierzchni placów do sortowania drewna oraz w latach 80. w USA do zastosowań militarnych. W Polsce technologia

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

PRZEJDŹ DO PEŁNEJ WERSJI ARTYKUŁU

 Strona 19

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

DANIEL BIEGA marzec-kwiecień | 2 (25) 2016

Recykling w budownictwie

W niedalekiej przyszłości problemem zarządców drogowych w Polsce nie będzie budowa nowej sieci dróg, ale jej utrzymanie. Dlatego tak ważne jest, aby technologie wykorzystywane do ich budowy były zoptymalizowane i ekonomiczne. STRABAG z powodzeniem stosuje zarówno technologie remixu, jak i remixu plus. Praktykuje je na drogach będących w jurysdykcji jednostek samorządowych na terenie całego kraju. Technologia ta jest zatem sprawdzona, a przy okazji ciekawa ze względu na zastosowane nowatorskie rozwiązania i podejście do tematu utrzymania sieci drogowej zarządzanej przez lokalne samorządy.