Projektowanie

NOWY WĘZEŁ INTEGRUJE AGLOMERACJĘ POZNAŃSKĄ

W ubiegłym roku na granicy Poznania i podpoznańskich Plewisk szlabany zabezpieczające przejazd przez ruchliwą linię kolejową łączącą Warszawę z Berlinem zostały zastąpione przez wiadukty kolejowe i bezkolizyjny, skracający czas podróży, przejazd pod torami. W ramach tej wyczekiwanej od lat inwestycji, likwidującej „wąskie gardło” na wjeździe do Poznania, zbudowano również nowoczesny węzeł przesiadkowy, powstały nowe jezdnie, chodniki i drogi rowerowe.

Aby przeczytać artykuł w wersji elektronicznej, musisz posiadać opłaconą PRENUMERATĘ.

   
STREFA DLA
PROFESJONALISTÓW

ZOBACZ ARTYKUŁY O TEJ SAMEJ TEMATYCE

PRZEMYSŁAW ROKITOWSKI styczeń-luty | 1 (72) 2024

PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE WYNIKÓW POMIARÓW UGIĘCIOMIERZEM FWD

Mimo iż ugięciomierze FWD są powszechnie obecne w praktyce inżynierskiej i utrzymaniowej już od kilkudziesięciu lat, wciąż dla wielu zarządców dróg narzędzie to nie jest w pełni znane, a jego zalety i możliwości nie są do końca jasne. Warto więc przybliżyć najważniejsze informacje dotyczące ugięciomierza dynamicznego oraz przedstawić, jak w praktyce utrzymaniowej wykorzystać wyniki pomiarów ugięć nawierzchni.

KRZYSZTOF CHLIPALSKI styczeń-luty | 1 (72) 2024

WERYFIKACJA PROJEKTOWANIA ODWODNIEŃ DROGOWYCH WG AKTUALNYCH WIS

Woda, obok obciążenia użytkowego i temperatury otoczenia, stanowi kluczowy czynnik mający wpływ na kondycję nawierzchni drogowych. W niniejszym artykule omówione zostały aspekty projektowania systemów odwodnienia dróg, kładąc szczególny nacisk na najnowsze Wzorce i standardy (WiS), jakie obowiązują według listopadowej aktualizacji z 2023 roku.